Du är inte inloggad.
Hej!
Jag är väldigt intresserad av resan till Palestina i jul "Stop occupying christmas", men jag undrar hur man bäst reser dit? Jag är förstås medveten om att det är svårt att ta sig in i Palestina och undrar hur det är med den saken i det här området? Jag undrar även om IAL kan hjälpa en om man har svårigheter med att hitta resa?
Mvh. Elin
Hej Elin!
Är resan du pratar om ett läger i Palestina? För frågor om läger är det bäst att vända sig till outgoing@ial.se som kan svara på frågor som är relaterade till att ansöka. De kan kanske hjälpa dig att komma i kontakt med någon som åkt till Palestina via IAL och som kan berätta mer om hur det är. När det gäller resa så har IAL mycket begränsade resurser och kan inte hjälpa till med att hitta resor. För att ta sigt till Palestina från Sverige måste man först åka till Israel och att hitta en biljett dit borde inte vara något problem. Sen är det en annan sak att ta sig in i landet och sen om man ska åka till de palestinska områdena - jag tror att det bästa för att få reda på info om hur detta funkar är att kontakta någon som har varit där. Min pojkvän Timon har varit i Isreal/Palestina i år - om du vill kan du skriva till honom på timonbulthuis@hotmail.com - han kan kanske svara på några av dina frågor.
Lycka till!
Mvh Josefin
Hej Elin!
Jag funderar också på Palestina i jul, samma projekt. Skulle gärna vilja ha mer information dock, och gärna prata med någon ansvarig men hittar ingen konatktinfo. Har du eller ngn annan det? För vilken ålder är det tänkt? Det står unga men vad innebär det? Hur gammal är du Elin?
Mvh, Karoline