80-års fest och årsmöte i april 2023

Vilket firande! Drygt 30 personer träffades i Stockholm i april 2023 och firade att SCI Sverige fyller 80 år i år 🎉. Föreningen hade extra årsmöte och valde en ny styrelse med Kristina Hellqvist som ordförande 👏

SCI Sverige har fört en lite tynande verksamhet under ett antal år och hotades av nedläggning pga brist på engagemang. Ett stort antal fd aktiva hängde på när Johanna Lundqvist sa: ”Lägga ner en fredsförening mitt under ett krig, aldrig” och plötsligt hade bollen satts i rullning och på mötet fanns flera idéer om att blåsa liv i SCI Sverige!
Fantastiskt med kvällen var alla fina historier om vad SCI (gamla IAL) har betytt för oss som deltog. Både dråpliga historier så att vi skrattade till minnena samt viktiga historier om hur man formades som person av att åka på läger. Och erfarenheten var stor, några av deltagarna hade varit på läger på 60-talet (!) bland annat Kerstin och Lennart på bild 3, medan andra har varit på läger på 2000-talet som Sara (bild 4).
En sak hade vi gemensamt; nu tar vi SCI Sverige in i framtiden! Så håll utkik och hjälp gärna till att dela detta❤️
Nyblivna styrelsen